En lista

Nu har jag snott en lista igen. Ifrån Nio Till Fem.

1. Hur gammal är du om fem år? Då ska jag fylla 27 om lite mindre än två månader. (Det är alldeles för mycket).
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Zak.
3. Hur lång är du? 160,5 centimeter. Den där halvcentimetern fick jag när min gymnasieklass mättes till Sveriges nya längd- och viktkurvor.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Gran Torino. I lördags. Några timmar efter J.Edgar. De är Clintanfilmer båda två och jättebra!
5. Vem ringde du senast? Min vän Amanda. Hon svarade inte. Men ringde upp några minuter senare.
6. Vem ringde dig senast? Mamma.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Ett bedrövligt massutskicks-SMS ifrån Trädgårn: "Säsongspremiär 2012 & Superlördag 28/1 På Trädgårn! En galen kväll med 2 DJs på 2 Dansgolv! Detta VIPsms ger Dig +2 fri entre före 00.00! www.tclub.se Nr.273574". Suck.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS! Finns inget mer glädjande än att höra pling ifrån mobilen.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? I söndags. Vi var på Rörö, mina föräldrar, Zak och jag. Tittade på ett hus.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna. Alltså jag är väldigt stolt över min ögonfärg. För de är liksom inte på gränsen till gröna utan de är verkligen gröna. Och det känns lite speciellt! Så har jag en gul ring i varje öga också.
12. När vaknade du i dag? 07.15. Det var tidigt.
13. Vilken är din favoritjulsång? Fan, jag har ju faktiskt en favoritjullåt! Och så kommer jag inte på vilken det är. Jag ber att få återkomma i december.
14. Vilken är din favoritplats? Lyxhotell. Och Deauville.



15. Vilken plats föredrar du minst? Utomhus när det är kallt, blåsigt och allmänt rått.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I Sverige eller USA. Antagligen i Sverige. Fast kanske med små korta utlandsbesök i tjänsten ibland?
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Quasimodo. Disney's Ringaren I Notre Dame gav mig mardrömmar i två veckor har jag för mig.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Ett SMS ifrån Julia. Hon berättade om en dröm.
19. Hur stor är din säng? 1,40.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar. En vit och fin och liten MacBook.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Olika.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Totalt två stycken: Zak har en och min är bara där för syns skull. När jag sover brukar den ligga ovanför mitt huvud, lutad mot väggen. Jag får ont i nacken av kuddar, sover alltid utan.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett.
24. Vilka städer har du bott i? Göteborg och Paris.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Älskar att gå barfota. Fast det blir ju rätt kallt tyvärr. Tror i alla fall att barfotatrivseln har att göra med att jag hållt på så mycket med truppgymnastik. Där är man alltid barfota.
26. Är du social? Nja. Jag är lite av och på.
27. Vilken är din favoritglass? Man får inte ställa sådana svåra frågor! Rikigt bra jordnötsglass kanske.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Alltså. Det är inte OK: jag kan inte välja! Något fett och sött och kolaaktigt med choklad och nötter typ. På Le Cidrerie du Marais i Paris finns en crêpe som heter La caramel. Den alltså. Den kan mycket väl vara världens godaste efterrätt.


29. Tycker du om kinamat? Lite tråkigt kanske (fast har ju aldrig ätit Kina mat i Kina) men gott!
30. Tycker du om kaffe? Inte som man ska dricka kaffe men i choklad eller glass så smakar det ljuvligt!
31. Vad dricker du till frukost? Vatten eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? På rygg eller på mage. Får ont i axeln om jag sover på sidan vilket är lite jobbigt för mage och rygg är inte så värst kul. Det hade varit skönt att få variera sig lite mer. Mage, rygg, höger sida, vänster sida: Det hade varit grejer det.
33. Kan du spela poker? Med flygande tvåor och tre byten? Jajjemän! (Med andra ord: Egentligen inte.)
34. Tycker du om att mysa/kela? Jaaaa. Fjompigt men sant.
35. Är du en beroendemänniska? Vad betyder det? Om det betyder att jag känner mig beroende av en massa människor så är svaret nej. Fast jag vill gärna bli bekräftad. Om det handlar om att jag lätt blir besatt och beroende av saker och ting så HELL YEAH!!!!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Just nu kommer jag bara på en. Men tydligen delar jag även födelsedag med SJP och Elton John.
37. Vill du ha barn? Ja, det vill jag. Men inte än. Sedan får jag väl avla fram barn tills jag får en dotter. För en dotter hade ju varit kul.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Och en del franska (men inte flytande).
39. Har du någonsin åkt ambulans? Aldrig någonsin. Hoppas att det förblir så.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag föredrar det som är varmast! Och kanske bassänger i allmänhet. Jag gillar havet men är rädd för vågor och då är ju bassänger helt klart lugnare. Och bassänger har alltid en så fin turkos färg.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, skor och väskor. Och sedan mer kläder.
42. Äger du dyrbara smycken? Jag har två dyrbara smycken: En helt fantastisk klocka från Longines som jag fick utav mamma och pappa när jag tog studenten. Den har elva små diamanter och jag bara älskar den något enormt! Och så halsbandet ifrån Tiffany's som Zak gav mig. För fint. Annars är mina smycken så där normaldyrbara skulle jag tro. De är i guld och silver och så men kommer inte ifrån några superduperfina märken. Och så har jag lite oäkta smycken med och de är ju ännu mindre dyrbara. Men himla fina såklart!

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag har kass TV-smak. Älskar gör om mig-program och allra bäst är MTV's I Used To Be Fat. På min topplista hamnar även Project Runway och Top Model. Det är riktigt så man känner hur hjärnan släcker ned. Annars kan jag tipsa om Den övervakade skolan. Riktigt bra. Och så The Mentalist och Pan Am (och The Event som till min förtvivlan har lagts ned! Man borde inte få lägga ned serier hur som helst tycker jag).
44. Kan du rulla med tungan? Jaa det kan jag!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min pappa.
46. Sover du med gosedjur? Nej. Om man inte räknar den där kudden ovanför huvudet då. Eller Zak.
47. Vad har du för ringsignal? En tråkig men neutral historia som låter ring ring. Däremot har jag dödspinsamma melodier på mina alarm. Jag vaknar till världens smörmelodi. Det gick på under en föreläsning en gång och jag tänkta att "nu tror alla att detta är min ringsignal och att jag har världens sämsta musiksmak". Och så finns det ett annat alarm som låter som karibisk kryssningsmusik. Den melodin gick på under lektionstid idag. Lika pinsamt det.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, de plaggen som betyder mest.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Fodret i mina Paul Frank-tofflor.
50. Flirtar du mycket? Nej.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag borde kunna det. Tror jag skulle fixa't. Med lite assistans i alla fall.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej. Har ju knappt kört någonting sedan jag tog körkort!
53. Vilken var den senaste boken du läste? Vickis vintagebutik. Den var gullig.
54. Läser du någon dagstidning? Nej. Men jag älskar GP's Två dagar. Det är min absoluta favoritdel.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ingen veckotidning men Elle och Jalouse.
56. Dansar du i bilen? Väldigt, väldigt sällan men det har hänt.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol. Det var i söndags och mamma, Zak och jag bönade och bad far om att få lyssna på något annat än musiken i hans iPod. Då blev det Mix Megapol. Mest av en slump dock. Det är en tråkig kanal tycker jag.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En adress på ett postpaket.
59. När var du i kyrkan senast? Julottan 2010. Men vi var i en tempelbyggnad när vi var i Vietnam så den kanske kan räknas? I sådana fall var det faktiskt i början av januari!
60. Är du lycklig? Ja jag är ju det!

Kommentarer
Postat av: Hellolinda

Jag får alltid de där satans trägårn-smsen.. Och jag har bara varit där en endaste gång.

2012-01-30 @ 10:19:48
URL: http://hellolinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0