I ♥ Fashion

OK här kommer en lista på alla bra märken som jag tycker man borde spana in lite då och då. Tipsa mig hemskt gärna om fler! Jag har delat upp dem i kategorier efter hur man känner sig i plaggen.
Amerikansk high school-film

Runwaydreamz - Färggranna, trashade jeansshorts som nog gör en surfkunnig bara man får dem på sig.
Juicy Couture - Detta märke finns i varje cheerleaders kapitalistiska hjärta skulle jag tro. Jag vet att det är det mest osofistikerade man kan
tänka sig (OK då. Ed Hardy tar hem förstapriset) men någonstans är Juicy Couture ändå helt beroendeframkallande!

Wildfox Couture - Som juicy couture men värre. Och jag älskar't! Dessutom gör Wildfox alltid de snyggaste lookbooksen.
One Teaspoon - Trashigaste shortsen. Avklätt men väldigt snyggt. Skulle beskriva märket som hög rebelltjej i dåligt sällskap.
Stolen Girlfirends Club - Fint ibland. Lite mycket cowboyinfluenser kanske. Men jag älskar namnet.
PINK (Victoria's Secret) - Cheerleadern inom mig talar igen. Färgglatt.

Jävligt snygg med lite franska vibbar

Sandro - Franskt och lagom välklätt, lagom sött. Att dö lite för. Har en kjol därifrån som jag älskar.
Maje - Samma sak här: Franskt och lagom välklätt, lagom sött. Och att dö för. Min kappa med blanka spännen kommer härifrån.

Bel Air - När jag bodde i Paris fanns det inte något fint alls ifrån Bel Air. Men nu däremot. Nu finns det massor!
Paul & Joe (Sisters) - Har söta smycken med katter på och världens mest retroglamorösa sminkförpackningar.


Carven - Det allra, allra finaste. Det är sött men ändå vuxet på något sätt. Franskt.


Acne - Sådär "fashionistasnyggt". Ni vet. Acne har alltid någonting fint.
Filippa K - Stilrent och sofistikerat. Filippa K är som puder och svart i kombination. Har ni sett Filippa K's Soft Sport Collection? Så skulle jag
vilja gå runt hemma (med en amerikansk velourdräkt att byta om till någon gång ibland)... Tröjan som jag hade på julafton kommer härifrån
förresten.


Patouf - En blandning av det vackra franska och det internatskolsflickiga.
The Kooples - Himla smart koncept med både kill- och tjejkläder som på sätt och vis matchar. Rockigt men stiligt. Har ett par byxor
härifrån som är helt underbara.
Carin Wester - Vet inte riktigt hur jag ska beskriva stilen. Men fint är det.
Céline - Är så kär i modehusets classic box bag. Och så gjordes det en alldeles fantastisk känning för ett tag sedan. Med korta ärmar i svart
skinn.

♥ (Sonia by) Sonia Rykiel - Franskt.
Skolflicka på internat. På 50-talet.

Fred Perry - Preppy och klassiskt. Och senaste Laurel Wreath-kolektionen ifrån Richard Nicoll snuddade vid perfektion (och finns på REA nu!).
Orla Kiely - Fina kläder i fula färger (oftast en alldeles för dyster färgskala för min smak).


Gant - Ett utav mina absoluta favoritmärken! Preppy och bara så fint! + att Gant-butikerna i sig ger en känslan av att stiga in i en exklusiv
alpstuga (sök upp herravdelningen inför julen så förstår ni. Magisk känsla).


Mulberry - För jag är besatt utav Mulberrys spännen och kampanjbilder och väskorna såklart!
Jumperfabriken - Söta och välgjorda jumprar. Älskar det ordet förresten: Jumper.

Lite blandat och svårdefinierat men en del sagoinfluerat
Ida Sjöstedt - Blir i för sig bara mer och mer besviken på kollektionerna. Men är ändå alltid väldigt nyfiken på vad som komma skall.


Vivetta - Fantastiska fantasiplagg! Älskar min I love you-tröja därifrån.
TBA (To Be Adored) - Första gången jag såg lookbooken ifrån A/W 2010 var som en uppenbarelse: Det var ju jag skulle klä mig. Senare har
jag blivit lite besviken på kollektionerna men i grund och botten är det fortfarande jättefint!
Miu Miu - För fint bara! Butikerna är som ett museum för mig. (Men jag törs knappt gå in.)
Manoush - Rysk enhörning! Egentligen är inte plaggen så fina i sig men butikerna är som en sagovärld. Med ljusrosa sammetsgalgar!
Ulyana Sergeenko - Vi älskar henne allihop!

Kommentarer
Postat av: Sosso

Sånna shorts, som du visar ett par på bilden högst upp, sånna såg jag flera stycken av i en affär i Australien! :D

2012-01-21 @ 13:19:25
URL: http://sosselito.blogg.se/
Postat av: Hellolinda

Dör lite på både miu miu och ida sjöstedt.

2012-01-21 @ 15:42:49
URL: http://hellolinda.blogg.se/
Postat av: julia.

åh, den svarta långklänningen fråmn bel air <3

2012-01-22 @ 10:08:59
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Älskar hur du delat in märkena i kategorier!

2012-01-22 @ 11:38:24
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0