Favoritkaraktärer och hur de borde lukta

Lux Lisbon
Hon är lite svår att doftsätta. Tänker mig helt klart någonting flickigt men det ska antingen vara väldigt fräscht eller lite för sött. Så det står mellan fräscha Marc Jacobs Daisy och söta Miss Dior Chèrie...


Rebecca & Enid
Tänker mig att Julia och jag är som Rebecca och Enid. Fast jag vet inte riktigt vem av oss som skulle vara vem. I alla fall: Julia luktar Flora by Gucci och jag luktar Chanel Chance Eau Tendre. Men Enid och Rebecca i filmen luktar nog inte alls så. Nej. Enid i filmen skulle nog helst inte ha någon parfym alls men när hon väl bär en luktar hon med all säkerhet Chanel No.5 eller någonting annat riktigt tantigt. Inte för att hon tycker om det utan enbart för att jävlas med och ta avstånd ifrån sina jämnårigas hysteri över billiga bodysplashes från Victoria's Secret och supersöta Escada-dofter. Rebecca däremot har nog någonting... vackert. Hon känns mer vuxen och jag tror att hon luktar fräscht och stillsamt om man nu kan beskriva en doft så. Tänker på Diors J'adore.

Fler karaktärer och deras dofter dyker upp på bloggen någon annan gång. Lovar. Vad tycker ni om mina val förresten? Håller ni med eller har ni
en helt annan uppfattning om karaktärernas doftpreferenser? ell me!

Kommentarer
Postat av: Nathalie, läsare

Jag tycker att Rebecka, som du säger doftar något lite mer vuxet och vackert, feminint men med klass. Men jag tänker mig att hon mer doftar jasminer. Så kanske Bvlgari Jasmin Noir. Men hon kan lika gärna dofta av någon lite lyxigare, stillsammare tvål. Eller varför inte Paul Smith Rose. Men vad vet jag.

Enid däremot, hon doftar nog som du säger Chanel No5 bara för att. Eller kanske någon tantig tvål som Maya. Fast hon skulle också mycket väl kunna använda någon 20 kr body splash som doftar bubbelgum och som hon hittar på någon billig stormarknad.



2012-03-19 @ 22:53:33
Postat av: julia.

hahaha! nu bara måste jag ju ta mig i kragen och se den här! haha! och superbra koncept erica!

2012-03-20 @ 08:12:46
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Erica

Nathalie: Vilka grymt bra idéer! :D Gillar dina tankar kring det här - och håller med!

2012-03-20 @ 12:07:12
URL: http://bambielux.blogg.se/
Postat av: sabina

oh!I love ghost world! och virgin suicides-bra val av karaktarer:)

2012-03-20 @ 21:48:30
URL: http://kjolhelaveckan.blogg.se/
Postat av: Melwa

Gud, vilken intressant idé med det här inlägget! Superintressant att läsa. Jag tror verkligen att Lux är en Miss Dior Chèrie, det är en av de flickigaste parfymer jag vet (god också, förstås.)

2012-03-26 @ 15:11:54
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vilken himla söt idé! :)

2012-03-28 @ 10:21:42
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0