Om min utbildning, framtidsplaner och livet i dagsläget typ.

Hej hej, det är ganska tyst här på bloggen som ni har märkt. Det beror på att allt känns rätt motigt just nu. Våren har alltid stått på min sida annars men inte i år inte.
Skolan är jobbig. Har halkat efter som vanligt i mina kurser och har en sisådär två veckor på mig att läsa ikapp allt och klara tentorna. Annars blir det inget studielån nästa termin och då måste jag finansiera studierna med sommarjobbspengar istället. Pengar som jag egentligen vill göra slut på i New York. Så kuggade tentor kommer att innebära en framflyttad New York-resa vilket inte är kul. Alls. :(
Och jag gör inte så mycket åt det hele trots att jag verkligen borde. För gör man inget så orkar man till slut inget heller.
Det finns ju en massa roliga jobb där bortom plugget men vägen dit alltså - den är inte överdrivet inspirerande just nu. Dessutom känner jag mig inte alls hemma i klassen (och har aldrig gjort) utan håller mig hemma istället.
Nämnde jag att jag dessutom ligger efter i vår skiss-kurs och inte har gjort en endaste läxa och inte heller kommer att leva upp till närvarokravet? (Fast den här biten är egentligen rätt lugn, jag har pratat med läraren och kan tenta av i början av hösten istället.)
Funderar på att göra någonting annat ett tag efter trean. Mest för att ha något att se fram emot som ligger lite närmare i tiden än min civilingenjörsexamen tror jag. Något som får mig att kämpa mig igenom tredje året på utbildningen.
Jag vill åka till Danmark och leka gymnastikläger i ett år. Så himla gärna! Fly ifrån allt och bara leka. Men det blir ju inte direkt något snyggt CV utav ett sådant påhitt. Innan jag är klar med allt plugg vill jag dessutom läsa Företagsekonomi och någon Reklam-/PR-kurs... Har ingen aning om när jag ska hinna läsa dem. Inte under det där Danmarksåret i alla fall - då kan jag lika gärna stanna hemma. Och efter att jag har gått mina fem år på Teknisk Design kommer jag vara för angelägen om att fort komma ut i arbetslivet.
Det jobbiga är att jag inte heller känner att jag har lärt för livet under den här utbildningen. Sådant vi har fått lära oss har redan glömts bort liksom. Och sätter stopp för mig i kommande kurser.
Eller så vill jag åka till USA och plugga. Mina planer varierar för fort. Mina current obsessions växlar för fort. Det slutar liksom med att ingenting blir av. Jag ändrar mig för fort.
Jag vill ju känna lite jävlar anamma! Vara som den där fasen i alla filmer där huvudpersonen förändras till det bättre och i takt till upptempo-
musik tar tag i sitt liv. Men det blir liksom mer fuck off and die över alltihop!
(Och mamma och pappa: Ni behöver som sagt inte oroa er. Jag skriver inte för att få hjälp utan för att få ur mig alltihop en gång till. För att
få tycka lite synd om mig själv, sammanfatta min situation och sedan hitta det där jävlar anammat! Älskar er.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är helt okej att ta ett sabbatsår =)

2012-05-09 @ 19:07:43
Postat av: Sophie Winberg Tyrfelt

lek. Lek. LEK. lek! Jag lovar dig av erfarenhet att det är det enda valet du aldrig kommer ångra.

2012-05-10 @ 01:00:38
Postat av: julia.

<3

2012-05-10 @ 09:45:05
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Amanda

ta ett sabbatsår! lek eller gör vad du vill, res. om du ändå inte riktigt känner dig hemma i din klass kommer kanske klassen som du får börja i senare helt strålande? heja!

2012-05-13 @ 10:52:54
Postat av: julia.

re: åh, jag såg igår, tänkte precis kolla vad du tyckte om kraghalsbandet? tyckte det var snyggt. alltså måste nog säga att jag gillar att de har blandat material och texturer ändå. shortsen var snygga fast jag fattar inte kombon shorts + höst + sverige. och lite miumiu, väskan och shortsen) remember?

2012-05-15 @ 11:19:49
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: julia.

fast å andra sidan, hlstkollektionen börjar väl komma i butik typ i slutet av juli, början av augusti.

2012-05-15 @ 11:20:44
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: julia.

fin!



http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=33057&storeId=12556&productId=5636207&langId=-1&sort_field=Relevance&categoryId=277012&parent_categoryId=208491&pageSize=200

2012-05-16 @ 08:40:37
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: julia.

re: i know!

2012-05-16 @ 09:44:19
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0