Helgen

Hej hej alla fina!
 
Min helg har varit riktigt bra. I lördags jobbade jag fram till 16 och sedan blev jag upphämtad av min fina underbara pojkvän. Vi skulle nämligen ut på vår livs första roadtrip. En väldigt liten roadtrip i för sig men ändå. Dödsmysigt var det! Första stoppet var Skene av alla ställen...
 
 
...för i Skene finns Frölichs grill: Kanske världens bästa gatukök med grymt goda hamburgare. <3 Man kan se detta fantastiska ställe högst upp till höger i bilden. Vi vandrade runt i Skene ett tag, hittade skogar och soliga fält och fotbollsplaner.
 
Efter de braiga hamburgarna åkte vi vidare och hamnade i en (ännu mera) obygd där det fanns ett franskt café. Så där stannade vi såklart och åt pain au raisin och en nutellacrèpe.
 
 
Min himla himla himla fina underbara omtänksamma älskade pojkvän <3 <3 <3 (Och en liten tekanna.)
 
Sedan körde vi ner till Varberg och tog motorvägen tillbaka. Lyssnade på musik och pratade om vilken jävla frihet det faktiskt är att kunna köra bil (särskilt när man inte behöver betala för bränslet). Stannade till hemma hos Zaks farmor en liten stund och sedan åkte vi hem och letade efter en parkering som inte skulle kosta oss halva studielånet.
 
Dagen därpå hade jag gymnastikträning med fristående och trampett och alla hopp på trampetten gick verkligen skitdåligt. Inte så kul direkt. Senare bar det av till jobbet igen och idag var en speciell dag. För som ni vet vid det här laget, jobbar jag på Liseberg och igår var finaldagen. Jag jobbar just nu i Kläderiet dit alla anställda går för att byta använda arbetskläder mot rena och när säsongen är slut lämnar man även in alla sina arbetskläder till oss. Så det var lite extra att göra igår och alla var så glada och peppade.
 
När vi var klara vid 21 gick vi till Wärdshuset och åt mat tillsammans med Gästservice (en annan avdelning på Liseberg som jag jobbat på under sommaren).
 
 
Här har vi en hel del utav Gästservice. Och så en bild på Frida och Jesper, två nya vänner som jag lyckats hitta det här året. Frida är den person som jag jobbat tillsammans med på Kläderiet. Hon är så himla rolig och glad och vi kan få sådana skrattanfall som kan göra hela min dag. Känns tomt att inte hänga med henne på helgerna nu. Men vi ses ju igen till vintern som tur är. Och Jesper som jag jobbat med på Gästservice är också en sådan där riktigt bra person. Han och några av hans vänner har dessutom startat en filmklubb som jag får vara med i. :)
 
Sedan blev det fest och då såg Julia och jag till att hitta varandra så att vi kunde gå hem tillsammans. Jag är rätt kluven till det här med fest. Egentligen skulle jag så himla gärna vilja vara med och bara dansa dansa dansa men samtidigt finns det få situationer där jag känner mig mer obekväm. Totalt awkward verkligen. fel. Så det var skönt att gå hem.
 
 
Men en bra helg helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: julia.

vad mysigt ni verkade ha det!

:)

2012-10-08 @ 16:40:01
URL: http://julia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0