Jul

Hej. Jag är tillbaka nu. Tänkte visa hur jag såg ut på julafton.

Tröjan köpte jag dagen innan julafton. Den kommer ifrån Filippa K och är ungefär den finaste någonsin. Mormor fick en likadan i julklapp ifrån mamma, pappa och mig!
Och så tänkte jag visa vad jag gav min pappa i julklapp! Min pappa har alltid velat att jag ska ta körkort. Han har velat det väldigt väldigt mycket till och med! På gymnasiet övningskörde vi lite till och från. Tills jag sade att nej, nu måste jag vänta med det här tills jag har tagit studenten. Jag sade att vi skulle köra till sommaren. Men så kom sommaren och jag orkade fortfarande inte. Och sedan har jag aldrig tyckt att det funnits någon tid till att ta det där körkortet. Och pappa har tjatat. Som tusan. Och aldrig missat ett tillfälle att berätta om bekantas barn som minsann tagit körkort nu, eller frågat om jag själv tror att jag någonsin kommer att ta det...
Så det kändes som att det var dags att ta det där körkortet nu. Mamma och jag skrev in mig på körskola samma vecka som skolan började och under hela hösten gick jag dit. Och i mitten av december gjorde jag teoriprovet och körde upp. Och blev godkänd på första försöket! Allt detta har skett utan att pappa haft en aning om det. Mamma och jag och min pojkvän och många vänner har vetat om det. Men inte far min. Men på julafton var det dags. Och så här packade jag in hans present.

Vi filmade när pappa öppnade sin julklapp. Han tittade igenkännande på mig när han fick syn på SF-kuvertet. Men sedan såg han väldigt, väldigt
förvånad ut kan jag lova! Hans bästa julklapp någonsin! Och det var så roligt att ge honom den.

Kommentarer
Postat av: felicia

ååh så fint!! jag blir helt varm i hjärtat! pappor alltså.

2012-01-12 @ 15:52:29
URL: http://tigerlilys.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vilken fantastisk julklapp till din pappa!

2012-01-12 @ 16:57:29
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: julia.

Åh, fint med rosetten i håret! haha! och vilken bra julklapp, den bästa någonsin. jag gav mamma en asbra julklapp också, en film som hon har pratat om hur länge som helst men som hon inte kom på vad den hette. så jag gjorde lite efterforskningar och kom på vad den hette och så letade jag upp en och så fick mamma den i julklapp. det var galet, för det fanns bara ett enda exemplar kvar på hela internet! haha! hon blev superförvånad;)

2012-01-13 @ 15:59:54
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0