Fint den 14 januari

Vad som inspirerar mig just nu.
Den här bilden ifrån mitt älskade favoritmärke Carven. I min drömframtid består minst halva min garderob walk-in-closet utav Carven-plagg. Och just den här bilden alltså: Ren perfektion! Silhuetten, plaggens längder, skjortans resårlinning. ♥ Tycker förresten att Carvens resort collection blev finare än sommarkollektionen. Fast egentligen är ju alltihop jättejättefint!



Vill ha ungefär allt ifrån Acnes senaste kollektion: Skira, halvtransparenta blusar och ett par helt perfekta shorts! Och ser ni: Nätt vit skjorta och
kort midjehög svart kjol här med! Sedan tycker jag att det är väldigt kul att Acne har så mycket färg i sin vår-/sommarkollektion. Riktigt
sprudlande vårfärger som får mig att tänka på sorbet. Mmmm.

Och så en fin bild ifrån Celine. Inte riktigt så att jag inspireras av den egentligen men jag tycker att den är fin så den får vara med här ändå!

Blekklänning. Som väl skulle vara väldigt fin till mitt hår, tror ni inte? Jag faller för det något mer sofistikerade just nu.

Snyggkostymen ifrån TBA. Som inte finns i min storlek längre och som jag antagligen skulle se absolut störtlöjlig ut i. Men ändå. Gillar det här
med nude-toner. (Lite Chloé ni vet.). Har börjat älska byxor som sitter lite lösare förresten. Byxbenen måste fortfarande vara hyffsat smala för
att det inte ska se helt knasigt ut på min korta kropp men de ska inte vara snortighta. Och så ska de vara höga i midjan men inte för höga,
vilket jag annars brukar vilja att de ska vara. Det är däremot inte så lätt att hitta dessa byxor i verkligheten, någon som sett ett par? Fast jag
har nog sett ett rätt bra par trots allt. Får nog bli till att åka in till stan imorgon och se om de finns kvar på rean...

Balett. Jag har planer på att börja med balett igen. Har dansat balett i två ynka terminer: En termin som sexåring och en som artonåring. Första
terminen var det för oseriöst: Jag ville vara en ballerina, feppla runt med fötterna vid stången, iförd rosa trikåer. Men det gjorde vi aldrig.
Istället dansade vi runt på måfå med sjalar och gjorde diagonaler. Andra terminen var det verkligen skittråkigt: Läraren klagade på att mina knän
inte var tillräckligt sträckta och räknade "ette, och tvåe och tre och fyre...". Så min erfarenhet av balett är att det är väldigt vackert att se på
men himla tråkigt att utföra. Men jag tänkte börja igen (lär man sig verkligen av sina misstag?) och om jag går in för det så kanske det blir kul
(nej, jag tror inte att man lär sig)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0