Julkalendern...

OK nu är jag en riktig copycat men jag älskar listor och i kombination med en viss inspirationsbrist passar det väldigt bra att det finns en julkalender att apa efter här. Jag ligger ju lite, lite efter så det får bli ett hopkok av lucka 1 och 2.
Lucka 1: Berätta om dig själv.
Jag heter Erica. Ensambarn och inomhusmänniska. Nästan alltid frusen, liten och "lite binär" som min pojkvän så fint beskriver det: Jag kan lätt bli väldigt, väldigt glad och nästan lika lätt bli väldigt ledsen. Kläder är ungefär det absolut bästa jag vet. Och jag älskar koncept: Att tänka ut ett scenario eller en personlighet och sedan utforma allt omkring efter just det. Sådant brinner jag för.

Jag är stormförtjust i min familj och min släkt och tänker mig att vi är lite som dem i romantiska komedier från USA. En sådana där högljudd och kacklig släkt eller familj som man inte kan annat än älska. Fast antagligen är det väl bara vi som tycker att vi är så där underbara och charmiga. Jag älskar dem i alla fall. Hur mycket som helst.
Jag har en pytteliten familj tillsammans med min pojkvän också. Den består bara utav honom och mig. Men mer om oss någon annan gång (fast jag kan avslöja att han är underbar).
Jag älskar allt som innehåller koreografi och gymnastik: Tränade tuppgymnastik i över 11 år och nu sysslar jag med cheerleading. Andra saker jag tycker väldigt mycket om är kragar, preppy kläder, Mad Men, parfym och bröd. Och jag är urdålig på att ta emot kritik och har lätt för att börja gråta.
Lucka 2: Berätta om staden som du bor i.
Jag bor i Göteborg sedan 2007. Innan dess bodde jag i en håla (som är en ganska stor håla men ändå) som heter Bollebygd. Det var jättebra att
växa upp där. Och väldigt bra att flytta därifrån när hela familjen ändå tillbringade dagarna i Göteborg. Jag vet inte riktigt vad man ska säga om
Göteborg. Den är småstadsmysig samtidigt som den är hyffsat stor. Det är bra. Fast helst skulle Göteborg vara större.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0