What to wear

Alltså det här med baletten känns så givande! Jag bara älskar det, vilket är rätt märkligt för tidigare har det ju verkligen varit skittråkigt. Men jag tror det är tack vare tränarna. När jag var 18 år och tränade balett under en termin på Dansforum, hade vi en ganska allvarlig kvinna som ibland petade på mina knän och förklarade att balettdansösers muskler var filéer till skillnad från andra atleters muskler. Typ så. Dessutom var vi väldigt många i salen. Nu är tränarna glada och mer hjälpsamma. De förklarar.
Jag tränar en gång i veckan på Balettakademien och läraren där är barnslig och glad och vi är alla helt överförtjusta. Han har dessutom delat upp gruppen i två så att hälften av oss börjar när de andra slutar, för att var och en ska kunna få mer uppmärksamhet och utvecklas mer. Grymt!
Sedan tränar jag två gånger i veckan på Adrianas Danshus. En nybörjarklass och en nybörjar-/fortsättningsklass. I den andra klassen är jag nog den färskaste vad gäller balett. Jag är den enda som frågar grejer. Men tränaren tar sig tid att förklara och igår när träningen var över gick han till och med fram till mig och frågade vänligt om det var någonting mer jag undrade över. Vad bra det är med sådant folk!
Att gå klädd som en prima ballerina med trikåer, hög knut, omlottkofta och dräkt känns lite overkill än så länge (och kommer att vara det ett bra
tag framöver, om inte för alltid). Min erfarenhet säger mig dessutom att de enda som klär sig så på en nybörjarkurs har oftast någon liten
psykisk defekt. Men för att ändå uppgradera mig från alla random cheerleading-T-shirts som hittills fått hänga med i plié:andet och tendu:andet,
har jag nu kommit fram till hur jag ska gå klädd på mina baletträningar. Ungefär så här:

Lagom balettigt för en nybörjare och himla fint tycker jag. De två byxorna beställde jag förresten tidigare idag. Då beställde jag även det här
träningsbyxorna.

Älskar fickorna! Tror att de kommer bli perfekta till sommaren: De är de ultimata byxorna att bära till och från jobbet nämligen. När man vill se
fin ut men inte klä upp sig eftersom man vet att man kommer vara genomsvett och lukta pommes frites i håret när man går hem (jag kränger
korv och glass på Liseberg om ni undrar).
Det här med baletten känns väldigt bra helt enkelt. And I'm looking forward to meet my pants!

Kommentarer
Postat av: julia.

<3

2012-02-11 @ 15:54:23
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

Sv: Visst är dom :D

2012-02-13 @ 20:41:09
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: julia.

alltså, hennes hår vill jag ju bara ha!



http://fashiongonerogue.com/jay-shin-andrew-yee-elle-vietnam-february-2012/



alltså åh! vill ha! eller, hehe, vill va!

2012-02-14 @ 18:01:25
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0