En jävligt bra alla hjärtans dag!

Glad alla hjärtans dag alla fina hjärtan! Idag har jag fått ett jättefint mail som min pojkvän skickade när jag hade gått hemifrån. Det dök upp i min mobil och jag blev alldeles rörd.
Senare på dagen fick jag ett nytt jobb! Som ni redan vet, sommarjobbar jag på Liseberg. Jag fullkomligt älskar det och har lagt de tre senaste somrarna på att sälja korv, glass, popcorn, sockervadd, dricka och andra goda onyttigheter. Men för ett tag sedan sökte jag dessutom ett annat sommarjobb på Liseberg. Det verkade helt rätt för mig verkligen. Så när vi fortfarande var i Vietnam, satt jag och skrev ett personligt brev som jag blev riktigt, riktigt nöjd med. Och det ledde fram till en intervju!
Men så gick intervjun inte alls så bra som jag ville. Vi (det var två intervjuare och jag) hade det jättetrevligt verkligen men min egen insats var helt enkelt inte så kanoners som jag hade hoppats och bestämt att den skulle vara.
Men så ringer de idag och berättar att jag har fått jobbet! Istället för hela säsongen blir det "bara" sex veckor under högsäsong men förhoppningsvis kan jag få sälja lite korv och glass under resten av säsongen. Det hade ju blivit det bästa av två världar: Det nya spännande jobbet med tusen utmaningar och det mer trygga jobbet med alla underbara personer runt omkring. Toppen! Håll tummarna att det blir så nu!
Och angående det nya jobbet: Det är på gästservice och verkar innefatta det mesta: Allt ifrån att ta hand om bortsprungna barn och skriva mail till att göra gästundersökningar och lösa tusen olika problem.
Åh vad jag älskar er på Liseberg! Folk där är så uppmuntrande, välkomnande och hjälpsamma! Liseberg är världens bästa arbetsgivare. Bara så att ni vet.

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Glad alla ♥ dag :)

2012-02-14 @ 17:47:03
URL: http://brownsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0