Bleach

Ni frågade efter det och nu kommer den äntligen: Min guide till blekta ögonbryn!

Utgångsläge. Inte världens mest naturliga röda färg om man säger så men det kommer den att bli när den har blekts lite. Är supernöjd förresten -
det är resultatet ifrån dagens besök hos frisören.
Det här behöver du för att bleka ögonbrynen. Alltihop kommer ifrån RefectoCil som så vitt jag vet är billigast på Lyko:
RefectoCil Oxidant 3% Creme (blekmedel), RefectoCil Dish Plastic (en himla praktisk liten plastskål) och RefectoCil Färg 0. Blond(färg som när det
gäller blekning istället gör så att blekmedlet går att jobba med. Tänker jag mig.) Pinnen följer förresten med färgen.

Here's how to:
Tryck ut en liten bit utav "färgen"...

...och fyll på med blekmedlet. I bruksanvisningen står det att man max ska använda ett visst antal droppar men jag kör på rätt ordentligt. Säkert
skitfarligt så gör inte som jag om ni vill vara på den säkra sidan...

I alla fall. Blandningen blir rätt grynig men om den är för grynig (som på bilden), brukar jag ösa på med ännu en klick av härligt frätande
väteperoxid.


Sedan är det dags att applicera and you will need a mirror. Använd pinnen för att ta upp lite utav din färgblandning och applicera på
ögonbrynet.


Det är svårast att bleka rötterna så kämpa på lite extra med att verkligen arbeta in färgen. Och försök att täcka hårstråna.
Samtidigt vill man inte ha en massa blekmedel utanför ögonbrynen så använd även pinnen för att pressa tillbaka sådant som hamnat utanför ögonbrynen.
Sedan ser du ut lite så här. Och kan låtsas att du är jultomtens flickvän eller göra arga miner.


Om du vill ha älvlika superduperblonda-de-syns-ju-inte-ens-!-ögonbryn kan du börja tänka på annat här. Blekmedlet kan sitta i hur länge som helst (det tog nog till och med över en timma för mina att bli helt ljusa).
Om du däremot vill få ögonbryn som passar till ditt röda hår, ska du vara lite på din vakt. Gå titt som tätt och kika dig i spegeln och använd pinnen för att lyfta undan lite utav medlet för att se ögonbrynen. När de är lite orangeaktiga så där så är det dags att plocka bort medlet, vilket du lättast gör med pinnen och händerna. Börja med det ögonbryn som du först applicerade medlet på.
Tvätta ögonbrynen noga, först med vatten och sedan även med tvål. Skölj dem och torka rent med papper.
Jag upptäckte att mina ögonbryn hade fått en väldigt fin färg "i mitten" av ögonbrynen men att de mörkare rötterna syntes för mycket på vissa håll. Därför kompletterade jag lite i efterhand med ännu en omgång frätande (använde det som blev över ifrån första omgången).

Sedan är det bara att tvätta bort igen.
Och vips så har du blivit en natural elf, eller natural redhead. ;)



Kommentarer
Postat av: Karin

Alltså jag har aldrig förstått det här med bleka bryn, själv färgar jag mina som en galning då de är dassiga som fan av naturen, suger! Däremot önskar jag att det fanns ögonbrynsfärg med rött i. Just nu köttar jag bara på med lite av min vanliga hårfärg när jag färgar rötterna på brynen men det känns inte jättebra med tanke på att man kan bli allergisk osv. Livet som fåfäng alltså..



Och angående listan, håller med?! Glad att listan bara lät mig skriva 6 punkter. Hade kunnat skriva en hel telefonkatalog med saker som stör mig! Bland annat:



- Reklam på youtube.

- De stört kalla vintrarna som har varit de senaste åren och hur detta får hela Sverige att braka samman.

- Folk som tror på stjärntecken.

- Hur när man en gång får bananflugor omöjligen blir av med dem?!

- Att mina naglar stöter bort nagellack så jag knappt kan ha det en dag innan ofta hela nageln flagnar av.

- Folk som väsnas på kollektivtrafik.

- Att allt kaffe som bryggs i kemihuset smakar RÖV.

2012-02-27 @ 22:45:41
URL: http://karinskampf.blogspot.com/
Postat av: Katja

Så himla fin du blev i håret! jag brukar alltid bleka brynen med vanlig blondering, men helt klart smidigare med den lilla förpackningen, köpa köpa :)

2012-02-28 @ 08:05:02
URL: http://katjabeckman.blogspot.com
Postat av: Ramon

En gång var hon helt normal dotter med ögonbryn som gick att se, miljömedveten och väldigt noga med vilka E- hon stoppade i sig... Nu håller hon igång en hel kemisk industri på egen hand.

/ en som vill vara anonym.

2012-02-28 @ 17:48:08
Postat av: julia.

erica, snyggskor här --> http://www.nastygal.com/shoes-platforms/bruner-platform-black

2012-02-28 @ 18:59:31
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Haha, jultomtens flickvän!

Det blev ju supersnyggt tillslut!

2012-03-01 @ 09:42:47
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Första gången jag tittar in här, och du lyckas redan värma mitt hjärta. Mitt största komplex på jorden är mina överdrivet ljusa ögonbryn, och får alltid höra att jag borde färga dem mörkare. Aldrigaldrigaldrig, nu vet jag att de får mig att se ut som en alv.



Tack.

2012-03-03 @ 17:48:39
Postat av: sofia

Hur ofta kan du blondera dina ögonbryn utan att huden förstörs?



Själv blonderar jag var 6:e vecka hos frisör, och de säger att jag inte borde göra det oftare för att huden under mår så dåligt av stark blekning. Dock tycker jag det ser galet ut med en sex veckor lång utväxt. Hur gör du? Något tips för att dölja utväxt?

2012-03-04 @ 11:57:59
Postat av: Erica

Sofia: Jag har faktiskt inte känt av att huden mår dåligt av det - och jag har ändå väldigt känslig hud! Så jag tycker man kan bleka kanske var annan eller var tredje vecka... Då ser det ändå helt OK ut... Men sedan är det väl inte så bra - EGENTLIGEN.... :)

2012-03-04 @ 19:50:23
URL: http://bambielux.blogg.se/
Postat av: www.mylittlej.blogg.se

Åh jag vill också bleka! Så grymt snyggt. Och du blev galet vacker i det!!

2012-03-05 @ 19:28:24
URL: http://mylittlej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0