Modern riviera?

Nu är det nya tag som gäller. Ny läsperiod. Nytt schema. Snart vår. Inget mer uppskjutande av plugg (OK då: Bara idag också. Och imorgon. Och hela nästa vecka osv osv osv.... Nej men ärligt talat: Bara idag. Och kanske imorgon.)
Och då tänkte jag att jag kunde passa på att visa lite vad jag inspireras av klädmässigt just nu. Mitt mål är att finna balans på den där supertunna linan som består utav... ja vad ska jag kalla det? Kanske modern riviera eller semestermode på lyxig kurort. Ni vet så där sofistikerat och fint, avslappnat och samtidigt jättechic:t. Men faller man blir det antingen tantvarning eller maskeradoutfit direkt. Eller så blir det bara tråkigt. Men där det fortfarande känns ungt och lite speciellt, precis där vill jag vara.

OK, i mitt huvud (och med några plagg som till min glädje redan finns i min garderob) är stilen jag söker mycket finare än på det här kollaget.
Men ni förstår kanske ändå! Tänk er de där shortsen med en långärmad skjorta med resårmidja till exempel! Ja, resårmidja som hos Carven.
Har hittat två inspirerade skjortor på ASOS (den här och den här) men är inne på att köpa en vanlig vit och sy om istället. Jag hatar ju fake
egentligen men vill ha en med långa ärmar. Och dessutom är Carven inte tillräckligt studentlånsvänligt. Tyvärr.
Eller den svarta klänningen, stora mörka solbrillor, håret i en hög men slarvig tofs och enkla ballerinaskor på fötterna. En pocketbok i handen
och en solstol med havsutsikt och värmande eftermiddagssol.
Solglasögon - Marc By Marc Jacobs, Keps - Sonia By Sonia Rykiel, Röd klänning - Ganni, Tröja - Gant,
Svart klänning - Minimarket, Randig klänning - Ganni, Shorts, Gant.

Kommentarer
Postat av: julia.

snyggshorts! och jo, det där med semestermode, är himla viktigt att det är på lyxig kurort. läste en väldigt träffande artikel i connoisseur för några år sedan om vad som händer med, speciellt medelålders män, när de är på semester. då åker fulskjortor fram och shorts som aldrig borde ha fått se dagens ljus och man bryr sig helt plötsligt inte hur man ser ut eller vad man har på sig, bara för att man är på semester. och det stämmer, turister klär sig allmänt dåligt. så, hellre resenär än turist, right? :)

2012-03-10 @ 17:29:18
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Ida

hejhej!



skulle inte du kunna skriva lite mer om hur det är att plugga på chalmers? (för visst är det där du läser?)



jag funderar så mycket kring vad jag ska söka till hösten, och chalmers känns lite spännande och tungt och läskigt.



massa kärlek till din blogg!

kram



2012-03-11 @ 21:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0