WOW

Som ni säkert redan vet är jag väldigt förtjust i seriefigurs/-mangaaktiga proportioner. Det finns inget finare än ett stort huvud med ENORMA ögon och tunna ben som sträcker sig tusen mil.
Det idealet (kanske i kombination med mitt tidigare intresse för japanska subkulturer) har gjort mig helt fascinerad av fenomenet Dakota Rose (jag skriver fenomen för nog har photoshop hjälpt till en del. Och det finns också delade tankar om hennes ålder och en hel del annat som hon själv hävdar men som samtidigt kan vara smarta knep för att bli så beundrad som möjligt) eller KotaKoti som hon kallar sig som jag upptäckte tidigare idag. Tydligen (eller kanske?) en 16-årig tjej ifrån Florida som nyligen blivit modell i Japan. Hon lägger upp hår- och sminkguider på YouTube och det enda jag kan tänka på nu är att jag också vill börja sminka mig till enorma ögon. Sååååå vacker!


Hon är bara så ofattbart söt! Som en levande docka.

Kommentarer
Postat av: y

Kan påpeka att hon inte ser ut så i verkligheten.

Här är ett blogginlägg om henne http://elivahellena.blogspot.se/2012/04/case-of-dakota-rose-aka-kotakoti.html

Men för att sammanfatta: Hon ser inte ut så, hon är inte 16, hon är homofob.

2012-05-31 @ 00:23:19
Postat av: Erica

y: Har ändrat lite nu, är du nöjd? :) Fast jag visste att hon såg ut så där i verkligheten för jag såg något japanskt videoinslag med henne igår. Och om hon är homofob (vilket hon själv säger att hon inte är men man kan ju påstå en sak och vara något annat - särskilt i hennes fall) så är hon dum i huvudet. Men jag är trots detta helt fascinerad av de där ögonen - skapade av photoshop eller ej. Och kanske ännu mer nyfiken på alltihop: Är hon bara en söt docka eller en beräknande och slug tjej som listigt nästlar sig in i den japanska modebranschen?...

2012-05-31 @ 10:00:01
URL: http://bambielux.blogg.se/
Postat av: Frida/Dezdemona

Vad spännande! Först tyckte jag att hon bara verkade ha ett bedårande utseende, men det blir ju betydligt intressantare om hon är så lömsk och elak som internet låter antyda. Oavsett så har hon lyckats skapa en grej kring sig själv via internet och sånt är ju ofta lite häftigt.

2012-05-31 @ 13:34:15
URL: http://dezdemonas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0