elva frågor

Upptäckte precis att inspirerande Felicia har utmanat mig. Så här kommer elva svar!
1. din bästa hångellåt?
Har ingen sådan låt så vitt jag vet. Tänker mig att hånglandet nog kan bli lite väl iscensatt om det ska vara till en viss låt.
2. vad är det farligaste du gjort?
Jag är en riktig mes (fast det är klart. Jag har ju hållt på med gymnastik och cheerleading en hel del och det kanske är lite farligt?) men jag går alldeles för nära bilar som kör. Går ut i gatan precis efter att de har kört förbi. Är rädd att jag kommer göra ett misstag någon gång och gå ut precis innan de kört förbi istället. Skitdumt.
3. ditt bästa second hand-fynd någonsin?
Mina för stora doc martens med stålhätta som jag klampade runt i i nian och på gymnasiet. Och en fantastisk frottéklänning som jag har sålt nu.

4. vilken kändis har du oftast fått höra att du är lik?
Folk brukar inte säga att jag är lik någon. Men det här har jag fått höra:
När jag hade klippt kort hår sade min tränare att jag såg ut som en ung Natalie Portman i Leon. Min kemilärare och klassföreståndare på gymnasiet tyckte att jag såg ut som Björk och en kvinna i Paris som jobbade i kassan på Cos sade att jag såg ut som Kirsten Dunst (det här var under min superduperblonda period). Och en vän sade att jag var jättelik Dakota Fanning! Helt fantastiska komplimanger ju!



5. vilket jobb skulle du valt ifall pengar inte hade någon betydelse alls?
Modedesigner. Helt klart. Sedan modeskribent och creative director tror jag.
6. ett språk du önskar att du kunde tala flytande?
Franska och (bjussar på två) ryska.
7. bästa klubben du varit på?
Gymnasikklubben :P Andra klubbar är inte min grej. Har bara varit på klubb fyra gånger.
  • Björket (om det ens räknas) i Hässleholm när jag var typ 15. Måns Zelmerlöw uppträdde och jag hade ingen aning om vem han var men tog en autograf ändå. Det roligaste var att någon drog ut kontakten till mikrofonen.
  • BLVD (eller något i närheten) på studenten. Kände mig awkward.
  • Trädgårn i somars eftersom alla Lisebergare går dit. Kände mig awkward. Tyckte att det stängde tidigt.
  • Park Lane eftersom vi var några ifrån cheerleadingen som uppträdde där i samband med en Victoria's Secret Fashion Show. Sunkigt. Gjorde fel i dansen som vi övat in och "kvinnan" som arrangerade showen var hysterisk eftersom de "riktiga" vingarna som användes på den "riktiga" VS showen inte hann monteras på modellen i tid och därför uteblev. Intressant kväll i alla fall.
8. vad skulle du vilja ha för hår om du fick välja vilket som helst?
Naturligt orangerött eller superduperblont med ännu blekare ögonbryn. Eller kanske någon dip dye eller färgglad ombre-historia!

9. önskar du att du bodde någon annanstans?
Ja, inte hela tiden men ganska ofta i alla fall. I New York. Eller Californien. Eller Ollerup.
10. när fick du senast ett brev?
Idag. Det var ifrån Com Hem. Jag tänker inte svara.
11. vem var den första bloggaren du träffade på riktigt?
Julia. Hon är den enda jag har träffat via bloggen. Och hon är bäst. Via Bilddagboken som jag pysslade med innan bloggtiden träffade jag Feskarn (han tyckte om fiske) och himla goa och kreativ Katja.
Jag har fått 11 frågor av Silversagan också. De ska ni med få svar på. Och så ska jag ju komma på några egna frågor. Och omsorgsfullt välja ut
mina egna små offer. <3


Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har ju blivit utmanad här med!



http://www.jazzhands.se/?p=5985#comment-9379

2012-04-29 @ 13:47:56
URL: http://www.jazzhands.se
Postat av: nadine

åh det rosa håret är finast!

2012-04-29 @ 17:24:29
URL: http://flattt.blogspot.com
Postat av: Julia.

<3

Tycker att du är väldigt lika alla kändisarna!

2012-04-30 @ 22:01:30
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: maria

Svar: Tack, den börjar bli bättre nu! Alltså det där med distanskurser så vet jag inte riktigt vad jag ska svara men enligt mig och många andra som går här så är känslan att man inte alls hinner med mycket utanför skolan, inte för det att det alls är tyngande arbeten, läxor osv. utan bara för att det händer så mycket och det är så mycket man alltid vill göra; träna, spela spel, umgås, kvällsaktiviteter. ja det är helt enkelt mycket som är igång på skolan, alltid så ibland tycker man nästan det är svårt att hitta tid att ringa hem till mamma. Men det är också det som är så underbart, alltid något att göra. och det ska också nämnas att veckodarna är schemalagda 7:15-18.30 i princp (med raster, mat osv emellan såklart). Men å andra sidan så tror jag säkert det kan gå att plugga på distans om du gör det från början och planerar in när du ska göra det och lägger undan tid till det så att säga. Men tycker inte heller att du ska ha alltför mycket på sidan så du inte kan vara på skolan ordenligt när du väl går där! hoppas det var svar nog. kram

2012-04-30 @ 22:19:39
URL: http://mochan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0