Några saker jag tycker om

Idag har en viss Sandra tipsat om min blogg vilket har resulterat i helt galet många fler besökare än vanligt. Idag är ni alltså en hel del personer som hittar hit som antagligen inte har varit här tidigare. (Välkomna hit förresten! Och välkomna tillbaka!) Därför tänkte jag att det kunde passa bra att berätta lite om vad jag tycker om. Och vad som därför kan dyka upp på bloggen ibland. Som ett urval av mig och min blogg helt enkelt. Hoppas att ni gillar't!



Kragar. Allra helst de med klassisk form. Men de får gärna vara space:ade. Tycker om det konstnärliga, det stilrena, prydliga och preppy
med kragar. Det är helt klart världens bästa accessoar.

Lyxhotell. Någon gång i livet ska jag bo - bo som i att verkligen bo - på ett lyxhotell ett tag. Det är något väldigt speciellt med de där
sängkläderna: Kalla, krispiga, fluffiga.



Koncept. Koncept är kanske det bästa jag vet. För mig handlar det om att välja ut ett visst scenario, en viss känsla eller en viss situation och
sedan gå all in på att få varenda detalj att signalera just det.


Parfym. Jag älskar att läsa om parfym, älskar reklamfilmerna, affischerna, flaskorna och ibland - om jag har tur - älskar jag även dofterna.

Riktigt stora städer. Tycker om när en plats aldrig somnar utan där allt istället finns tillgängligt och nyttjas hela tiden. Skulle vilja åka till en
riktigt enorm stad - typ Seoul. Eller New York (så klart!).

Koreografi och gymnastik. All träning som innehåller gymnastik och eller dans är det bästa jag vet! Sådant tränar jag inte för att försöka hålla mig
i form utan bara för att det är så otroligt roligt.

"Sofia Coppola-ljus".

Besattheter. Jag blir väldigt lätt besatt utav saker och ting. Ett visst livsmedel, en viss silhuett, ett visst märke... Det jag gillar är väl egentligen
att känna starkt inför saker och ting. Tycker även om att få störa mig riktigt mycket på saker.
Det var några saker som jag tycker om. Vad gillar ni?

Kommentarer
Postat av: sara

hej! jag är en av dem som hittade hit via sandra. ni är lika söta båda två!



jag tycker om att cykla, prata med äldre människor om livet de levt, skor, mat, och att sitta på ett kafé och titta på folk.



tack för titten :)

2012-03-03 @ 13:23:48
URL: http://saraskrattar.blogspot.com
Postat av: julia.

hej du! har du fått mina sms? har smsat dig typ fem gånger! :O hehe, inget viktigt men ändå, glöm inte säga till om du byter nummer eller om du ni skall göra det eller som du ska ha kvar samma gamla.) kram!

2012-03-03 @ 14:05:21
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Just nu tycker jag VÄLDIGT mycket om kaffe och har sjuka cravings efter citronmarängpaj. Eller ja, all paj faktiskt.



Annars så gillar jag rosetter, film och begreppet "sofia coppola ljus", tidiga mornar och alldeles för sena kvällar. Och en hel hög med andra saker också.

2012-03-03 @ 18:06:31
URL: http://sadsadcity.blogg.se/
Postat av: Vicky

jaaa kragar! men bu för chanels chance : ( sålde den för den inte alls luktade gott.

2012-03-03 @ 22:16:50
URL: http://vickys.se/
Postat av: hannah

folk som helt och hållet blir besatta av något och går helt in i det och sväljer hela konceptet liksom. det är fantastiskt. jag blir väldigt lätt besatt. men faller också snabbt ur det. just nu är det sherlock holmes som gäller. och hade jag inte varit en sån fegis hade jag gått all in. fast nu får jag vänta och se istället, så folk inte tror jag är den fullfjädrade galningen som jag nog egentligen faktiskt är ;)

2012-03-04 @ 16:34:36
URL: http://hannahsofia.se
Postat av: Tove

Åhhh jag ÄLSKAR detaljer! VAR HAR DU HITTAT GALJ-ÖRHÄNGENa????(hatar caps-lock, men kännde att stunden krävde det)

2012-03-04 @ 18:45:04
URL: http://dintotto.blogg.se/
Postat av: L

Jag gillar att vara med min kille, jag gillar skogen, jag gillar blå himmel, jag gillar människor som inte bryr som om vad andra gillar.

2012-03-15 @ 11:51:51
URL: http://skitskaskitha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0